skapa möjligheter och förutsättningar

I morse vaknade jag för en gångs skull full av energi och tog därför tillfället i akt och hoppade till gymet och sprang 25 minuter till morgon-tv.  Och efteråt kände jag mig levande, pigg och redo.

Efter att ha haft magkatarr sen jag var 14, alltid levt lite på trötthetsgränsen och ätit saker jag inte mått optimalt av så bestämde jag mig för några veckor sedan att så här kan jag inte hålla på. För att vara en snäll variant av mig själv så behöver jag sköta mig och lyssna på min inre, lilla Karin. När hon skriker "STOPP OCH BELÄGG!" så måste även stor-Karin stanna. Jag har aldrig varit en diet-människa eftersom jag inte riktigt tror på att en diet löser allt, utan en bra balans av allt är mer min melodi. Min gamla kemilärares citat från högstadiet "allt är giftigt i en viss mängd" hänger liksom kvar. Skumtomtar gör mig vansinnigt lycklig, men skulle jag käka dem till frukost, lunch och middag skulle jag göra slut med dem.

Men såhär lever jag inte jämt, men jag försöker åtminstonde göra det större delen av veckan så jag kan göra vad jag vill den andra delen av veckan. Så att jag kan skapa möjligheten och förutsättningar för mig själv att vara en bra Karin.

Jag hoppas liksom att kontentan av allt det här ska göra att jag orkar med att leva och inte bara jobba..

Hur gör ni för att hålla ihop och hänga med i vardagen utan att tappa greppet om er själva? Alla tips är bra tips! :)


Kommentarer
Postat av: johanna

Allt bra idag? :)

2010-11-10 @ 12:33:09
URL: http://johannabry.webblogg.se/
Postat av: t

Va kul att du ville vara med i dagens blogg! :D

Vinnaren publiceras kl 12 idag :)

Det finns en ny chans i morgon att anmäla sig till dagens blogg:)



Kramar

2010-11-11 @ 08:13:23
URL: http://teresevardag.blogg.se/
Postat av: Ankie

Hej gumman! Vad kul att du är mer aktiv här, nu kan jag ju se vad du pysslar med. och GRATTIS till utökningen WOAAAAAAAAAAAAW!!!!!!!!!

2010-11-11 @ 15:21:46
URL: http://www.ankielarsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0